Recenzie "Jocul coroanei" de Evelyn Skye

Număr de pagini: 415

EXISTĂ LUCRURI MAI PERICULOASE DECÂT UN STROP DE MAGIE...

VIKA ANDREIEVA
poate stârni zăpada și poate transforma cenușa în aur.
NIKOLAI KARIMOV
poate vedea prin pereți și poate face să apară poduri din senin.

Ei sunt magi - singurii din Rusia - , iar Țarul, amenințat de Imperiul Otoman și de kazahi, are nevoie de un Mag Imperial puternic alături de el. Și astfel inițiază Jocul Coroanei, un duel al abilităților magice. Câștigătorul jocului va primi puteri de neimaginat. Pe cel învins îl așteaptă moartea.

Jocul coroanei nu trebuie pierdut.

• Jocul Coroanei este cartea dedicată tuturor. Fiind inspirată din realitate, povestea ce stă la baza acestei cărți este cuprinzătoare și te implică în cadrul acțiunii încă din primele pagini. Astfel, pe parcursul întregii lecturări vom descoperi lucruri cu adevărat interesante și provocatoare, ce ne vor determina să nu ne desprindem de paginile cărții, trăind, așadar, alături de personaje și trecând prin situații cu totul neașteptate, demne de apreciat. Emoțiile pe care această carte are prilejul de a le transmite, magia, iubirea, respectiv ura vor fi un factor determinant în finalizarea acestei povești.
  • Prin urmare, Jocul Coroanei este un roman fantasy istoric a cărui acțiune se petrece într-o Rusie imperială, dar care se bazează pe evenimente adevărate.
  • Prima dată o să facem cunoștință cu Vika, fata cu părul roșcat care atrage atenția deoarece asupra ei deține un secret neștiut de către societate, încă. Aceasta este un mag. Rare erau cazurile când în Rusia existau mai mulți magi. Vika se face cunoscută în ochii noștri ca fiind o personalitate puternică, având o vârstă fragedă, dar care, pe de altă parte, este dominată de o forță supranaturală și anume magia. În cazul ei, pe lângă tatăl pe care îl avea, magia reprezenta totul sau nimic. Fiind amăgită de un trecut în care mama ei și-a pierdut viața, aceasta își canalizează toată atenția și puterea de iubire asupra celui care o antrenează cu scopul de a deveni un mag imperial, care avea scopul de a fi în apropierea celui mai important reprezentat al Rusiei, și anume țarul.
  • Într-o zi însă, Serghei, mentorul Vikăi, primește drept înștiințare o scrisoare în contextul căreia sunt particularizate câteva propoziții, care îl fac pe acesta să se gândească la ceva, iar acel ceva, el îl credea imposibil.
Aduceți-vă magul la Bolșebnoie Duplo pe 13 octombrie. Atunci va începe Jocul Coroanei.
  • Cum? Există un alt mag de care Serghei nu știuse? Da, există. Și acesta va lupta cot la cot cu fiica lui. Dar în ce constă acest joc al coronei? De ce trebuie neapărat să se organizeze acesta?
  • Răspunsul este unul cât se poate de simplu, însă urmările lui, nu sunt deloc plăcute nici pentru mag, nici pentru cel care va participa la acest joc organizat de către țarul Rusiei. Jocul Coroanei este mai periculos decât pare. Astfel, cei doi participanți vor avea posibilitatea de a face câte cinci mutări, iar aici ne putem gândi la o tablă de șah. Câștigi sau pierzi? Fiecare va trebui să dea tot ce are mai bun, deoarece cel care se va dovedi învins, va face cunoștință cu MOARTEA. Dar cine este cel de-al doilea mag și cine este mentorul său? Serghei nu știa, însă, odată cu apariția lui în Duplo, își va aminti de sora lui, Galina, mentora lui Nikolai, cel de-al doilea mag. Ambii au fost bine antrenați și supuși unor sacrificii care mai de care mai grele și le-au trecut cu brio. Jocul Coroanei cere mult mai mult, în final, coroana fiind acordată învingătorului. Dar care va fi acesta ? Fata sau băiatul?
  • Greul de acum începe, iar Vika și Nikolai, ca un prim pas, trebuie să respecte un jurământ impus de către o persoană cu cel mai înalt rang, Alexandru, țarul Rusiei.

În felul acesta, jur credință țarului, / Și promit să mă supun regulilor Jocului, / Un duel al vrăjilor, până ce este declarat un învingător. / Față de aceasta și de toate tradițiile de aici dinainte stabilite, mi iau angajamentul/ De mag în Jocul Coroanei.
  • Nikolai nu este mai prejos de Vika, iar aceasta este conștientă de acest considerent, mai ales că a simțit puterea de care acesta dispune. La baza acestui roman, însă, să nu credeți că ne vom întâlni doar cu aceste personaje. Pe parcurs, așa cum am amintit și mai sus, o să-l întâlnim și pe Pașa, fiul țarului, care pentru Nikolai este unul, de fapt, singurul prieten cel mai bun pe care îl are și l-a avut. Întâlnindu-se din pură coincidență cu Vika, Pașa începe să nutrească sentimente pentru ea, însă nu îi este foarte clar acesta lucru, pe parcurs, conștientizând, totuși, că ceea ce el simte pentru această fată nu se bazează se acele sentimente născute pentru o prietenă, ci el o vede ca fiind ceva mai mult și, chiar, făcând parte din viitorul lui. Un lucru este cert, Pașa habar nu are de identitatea Vikăi, până la un moment dat, iar în ceea ce-l privește pe Nicolai, povestea este una mult mai complicată. S-ar fi gândit Pașa, măcar o dată, că cel mai bun prieten al lui ar putea să moară în cel mai scurt timp, dacă nu avea să câștige jocul?
  • Se vor petrece foarte multe răsturnări de situație, iar pe mine Pașa mă amuză, deși autoarea a încercat să îi contureze un portret moral destul de vast, pentru mine el va fi tipul acela de personaj, mereu cu un pas în urmă.

•  Totodată, el dispune de istețime căci fără ea, ceea ce este prezentat pe parcursul întregii narări, nu ar fi fost posibil. Într-o altă ordine de idei, nu îl putem cataloga pe acesta ca fiind un personaj negativ, din contră, se dovedește a fi un caracter tipic, denotând încredere, într-o oarecare măsură, liniște sufletească și pace, acea pace și liniște pe care Vika o descoperă pe parcurs, mai ales că acesta îi va fi alături în situațiile de cumpănă.
  • Întorcându-ne la ceea ce o definește pe Vika, trebuie să spun faptul că ea nu fusese niciodată genul din cale-afară e precaut, când venea vorba de un pericol, sau o altă situație, dar, pe de altă parte, era animată de curiozitate. Se va îmbarca în experiența vieții ei și va experimenta lucruri noi, de care nu a mai avut parte până atunci.
  • Totuși, Pașa o atrăgea mai puțin, chiar dacă îi era alături în unele situații, ea nu avea timp să se îndrăgostească, sau cel puțin așa susține ea, pentru că niciodată, după cum știți, nu putem decide în locul inimii. Ea avea alte principii, îi plăcea să riște și de ce nu, să câștige, dacă tot și-a pus pielea în pericol.
  • Se înfiripă povești de iubire, povești ce pe unii îi va distruge, iar pe alții îi va face mai puternici. Credeți că doar Vika este cea care are un admirator, nu tocmai secret? Nu, ea nu este singura, astfel că în acest roman se face o paralelă între cele două situații prin care se reliefează posibile povești de dragoste. Pe de o parte, îi avem pe Pașa și pe Vika, iar pe de altă parte, o să ne întâlnim cu Nikolai și Renata. Iubirea dintre cei doi este departe de a se materializa, fapt confirmat și de câteva scene în cadrul cărora sunt surprinși cei doi, având o discuție serioasă și destul de aprinsă.
-Nu vreau să moară niciunul din voi, rosti Renata în clavicula lui, iar el îi simți respirația fierbinte chiar deasupra cicatricei. Dar mai ales tu. Îl strânse și mai tare și adăugă: Te iubesc!
Nikolai se trase înapoi. Renatei îi tremurau buzele, în timp ce întindea brațele, fără a-i da drumul de tot din îmbrățișare, cu toate că el se desprinsese deja.
-Eu...Renata, tu însemni foarte mult pentru mine, dar...
-Dar ce?
-N-ar trebui să mă iubești. Nu e înțelept.
-Nu există înțelepciune în iubire. Renata îl privi cu ochi înroșiți. Dar tu o iubești pe ea, nu-i așa?
Nikolai nu răspunse.
-Ai iubit-o de când ai văzut-o prima dată.
-Ba nu.
Căci asta nu putea să fie adevărat. Să se îndrăgostească de Vika ar fi însemnat o totală pierdere a controlului, iar Nikolai nu-și pierdea niciodată controlul. De asemenea, ar fi însemnat că el cedase în fața altcuiva, iar el n-ar fi vrut și nici nu ar fi putut să aibă încredere deplină în altcineva. Fusese dintotdeauna numai el, pe cont propriu; nimeni altcineva nu era de încredere. Nimeni altcineva nu ar fi pus interesele lui pe primul plan.
-Renata, tu ești unul dintre cei mai buni prieteni ai mei.
Nikolai întinse mâna spre ea. Însă ea se ridică de pe pat și se îndreptă de spate.
-Îmi pare rău, zise el.
Ea luă tava.
-Nu trebuie să-mi ceri scuze. Am fost o caraghioasă să sper. Am știut-o tot timpul.
-E mai bine pentru tine să nu mă iubești. Sunt condamnat, fie că trăiesc, fie că mor. Nu trebuie să fii parte din asta.
-Nikolai, nu contează. Tu ești parte din mine, indiferent ce-o fi. Dacă mori, o parte din mine o să moară. Dacă trăiești, dar suferi, atunci sufăr și eu.
-Îmi pare rău pentru asta.
Renata clătină din cap.
-Mie nu. Luă tava cu farfuriile murdare și se duse spre ușă. Nu regret că te iubesc, Nikolai. [...]

• Putem observa, așadar, că nu mereu ceea ce ne dorim se materializează, iar acest fapt este valabil și în cazul Renatei. Firea ei puternică de a-și expune sentimentele este demnă de consemnat, iar datorită faptului că ea își mărturisește sentimentele, noi putem deduce faptul că îi place să riște orice, indiferent de consecințe.
  • Chiar dacă este o carte fantasy, aici frecventează și iubirea, tipică oricărei cărți, dar pe lângă toate acestea nu putem omite moartea, respectiv ceea ce s-ar putea să se nască prin intermediul ei.
  • Voi aveți impresia că dincolo de moarte nu se poate ascunde viață? Desigur, se poate, la fel cum este surprinsă și mama lui Nikolai, ca renăscând, cu tot aceeași iubire intensă pentru băiatul ei care nu o va recunoaște ca mamă și asta datorită faptului că l-a părăsit când era mic.
  • Aijana, se reîntorsese pentru a-și căuta fiul în sătucul în cadrul căruia l-a născut, însă, ajunsă în locul cu pricina, află de le prietenele ei vechi că Nikolai, fiul ei, a fost vândut de către localnicii satului, în schimbul unor vite. La auzul celor istorisite, Aijana nu mai stă pe gânduri și le curmă viața celor două femei, care, prietene fiindu-i până la urmă, au trădat-o. Căutarea ei se îngreunează, iar până să ajungă la destinație, va trebui să parcurgă drum lung și toate acestea doar de dragul celui pe care l-a încredințat în slujba altora, cruțându-i viața. Aijana este o femeie care a trecut prin multe întâmplări nefaste, boala ei s-a agravat odată cu trecerea timpului, însă puțini știau că ea avea o boală. În satul natal, era cunoscută doar pentru magiile pe care le făcea, deoarece era vindecătoare. De aici o fi moștenit Nikolai abilitățile de care dispune acum, băiat mare fiind?
  • Ies la iveală o sumedenie de secrete, cele mai neașteptate situații își fac prezenta, iar inima ți se împânzește cu durere și curiozitate, mai ales în momentul în care Aijana ne va descoperi ceea ce va urma să facă, în urma trădării și vinderii lui Nikolai, de către cei fără suflet.
  • Minciunile nu mai au prilejul de a fi îngropate, astfel că ies la iveală în cele mai critice momente din viața personajelor. Acestea însă, nu îi afectează pe cei doi magi, ci din contră, îi face să se concentreze mai mult pe joc, dorindu-și ca acesta să se finalizeze cât mai repede și fără ravagii, dacă se poate. Fără morți, mai bine spus.
  • Ceea ce se va descoperi în continuare este cu totul neașteptat, iar acest roman este demn de catalogat ca fiind unu dintre cele mai bune.
  • Suspansul, acțiunea, dragostea, ura, toate sunt conturate doar prin intermediul acestei uimitoare povești, iar dacă așteptați un semn pentru a vă apuca de lecturi fantasy, am găsit soluția pentru acest considerent. Cartea Jocul Coroanei, reprezintă un bun început în delectarea cu lecturi fantasy, acesta fiind semnul că tu, neapărat, trebuie să o adaugi pe lista ta de lectură.
  • Dacă vă întrebați cum se va sfârși acest roman, tind să vă spun că finalul este unul original. Nu vă pot destăinui dacă este un final  fericit, poate că este, poate că nu sau poate că, pur și simplu nu se termină nimic, ci totul poate continua în mintea ta, așa cum această aventură continuă în mintea mea, încă de când am început să fac cunoștință cu primele pagini ale romanului.
  • Genul acesta de lectură este pătrunzător, emoțiilor vor avea frâu liber, iar ceea ce este de apreciat la Jocul Coroanei este ideea originală și autentică a autoarei. Din bagajul de informații pe care le-am acumulat, pot să vă mărturisesc că nu știu exact dacă această autoare a mai scris și alte cărți, deoarece la noi în librării am observat că este disponibil doar acest roman.
  • Inspirată din realitate, această înșiruire de propoziții care formează romanul autoarei Evelyn Skye, îți testează rezistența emoțiilor, deoarece implică foarte multe scene triste, totodată, valorifică aspecte care fac referire la Rusia, iar pentru cei care îndrăgesc această țară, consider că aceasta lectură va fi numai bună. Într-o altă ordine de idei, datorită faptului că este împărțită pe două planuri, unul care surprinde oamenii de rând, iar celălalt care are menirea de a-i evidenția pe cei cu un statut înalt, sunt de părere că acest roman se potrivește foarte bine nu Regina Roșie și sunt sigură că fanii seriei, vor îndrăgi acest roman. Nu doresc să pun în opoziție ceea ce spun acum cu ceea ce am prezentat anterior, de aceea nu doresc să mă înțelegeți oarecum într-un mod eronat, dar cele două cărți seamănă doar din perspectiva acestui aspect și a luptei care își va face simțită prezenta, imediat după primirea scrisorii adresate celor doi magi, Nikolai și Vika.
  • Este amintiră în contextul acestei lecturi și familia Romanov, iar pentru pasionații de istorie, recomand cu mare drag acel roman de ficțiune istorică, mai ales dacă sunteți curioși să faceți cunoștință cu această familie. Romanul "Profețiile familiei Romanov", este unul însemnat și astfel o să aveți prilejul de a vă face o idee despre această familie.
  • Recomand cu cea mai mare încredere Jocul Coroanei, deoarece pentru mine a reprezentat drumul către lumea fantasticului, iar datorită a ceea ce a creat autoarea, îmi doresc să citesc mult mai mult SF și Fantasy.

Mulțumesc mult librării Libris.ro pentru exemplarul oferit spre recenzare.
Cartea o puteți achiziționa de aici.

Uită cât de moale era atunci când o țineai la pieptul tău. Uită cum îi mirosea părul a caprifoi și scorțișoară. Concentrează-te asupra Jocului.