Recenzie "Stele întunecate" de Eliza Mazilu

Stele întunecate

-Tărâmul de dincolo-

Autorul cărții: Eliza Mazilu
Numele cărții: Stele întunecate. Tărâmul de dincolo. Partea I
Număr de pagini: 374

" Demonii sunt peste tot, mă avertiză ea. Stau ascunși în întuneric de unde pândesc. Gata de atac. Pregătiți să nimicească orice. Dar există lucruri mai teribile decât acei demoni. Există Diavolul, iar el este nemilos. "

Jocelyn Dawn este o adolescentă de șaptesprezece ani, puțin cam paranoică. Bine, așa o consideră toată lumea - în realitate, o creatură necunoscută îi vorbește și o îndeamnă să facă lucruri rele. Se confruntă cu o mulțime de probleme la școala ei, una dintre ele fiind chiar colegul ei de cameră, un băiat nu tocmai prietenos. Problemele adolescentine trec pe locul secund când ea descoperă că vocea misterioasă vrea din ce în ce mai mult de la ea, iar colegul ei de cameră se dovedește a fi mai mult decât o persoană enervantă. Oare v-a supraviețui Jocelyn cruntului adevăr? Sau se va lăsa pradă ispitelor oferite de acea entitate?

Fragment :
" Nu m-ar răni niciodată.
Clipi des, nelămurit.
Cred că nu știi despre ce vorbesc. Poate ca ți-a dat impresia că nu te va răni, dar este crud și nemilos. Nici nu ai idee de ce este în stare sa facă! Crede-mă, îl cunosc suficient de bine încât să știu.
Poate că avea dreptate. Ei sunt frați..
Era greu de crezut că Luc si Gabe erau frați, într-un sens ciudat al cuvântului. IÎ ciuda naturii sale indiferente și uneori teribil de enervante, Gabe era altruist și de-a lungul vremii a ajuns să țină la mine la fel de mult ca și eu la el. În prezența sa era totul mai mult decât relaxant, era o ușurare. În comparație cu el, Luc avea o flacără în el care tindea să ardă prea tare uneori. Era nechibzuit și arogant, înconjurându-se cu ziduri înalte și imposibil de străpuns dar, în același timp, după acele ziduri se afla ceva bun pentru care merita să lupți.
Din momentul în care l-am întâlnit am știut că era teribil de rănit și distrus, m-am confesat. Dar niciodată nu a fost rău cu mine sau cel puțin nu intenționat. În ciuda a ceea ce crezi tu sau ceilalți, am ajuns să-l înțeleg.
Își lăsă mâinile pe lângă corp, de parcă se lăsă bătut, după care făcu un pas înapoi.
Ai luat-o complet razna?!
Se poate spune și așa, m-am strâmbat eu. Dar trebuie să știu despre Samael. Spune-mi ce știi despre el.
Se răsuci pe călcâie și începu să se plimbe prin încăpere, gânditor.
De ce întrebi?
Pot spune că soarta a vrut să-l întâlnesc. Pare de încredere.
Este. Sau cel puțin a fost. Samael este într-adevăr un Înger al Morții, ceea ce-l face să petreacă prea mult timp în Iad, uitându-și originile. Uneori îi este permis să vină în garnizoana noastră, dar trebuie sa fim tot timpul precauți în jurul lui.
De ce?
Ai întâlnit-o pe Lilith?
Dând ușor din cap, l-am privit nedumerită. "

• Doresc să încep acest articol prin a le adresa toate mulțumirile mele celor de la Libris Editorial, în special Mariei, deoarece mi-a trimis la solicitarea mea această carte minunată. Când spun minunată, doresc să fac referire atât la coperta cărții, cât și la conținutul acesteia.  Așadar, în ceea ce privește această copertă, doresc să consemnez faptul că este genială. Când am aruncat o privire pe site-ul editurii, înfățișarea cărții era de admirat, însă în momentul în care această carte a ajuns să îmi aparțină și să se afle în mâinile mele, atunci, cu siguranță, am realizat că arată mai bine de o sută de ori, față de cum mi-am imaginat eu. Din punctul meu de vedere, coperta joacă un rol destul de important în viața unui cititor, în sensul că dacă nu există factori care să influențeze iubitorii de lectură să își dorească să pătrundă în universul feeric al povestirii, cel mai probabil, și este strict părerea mea, mulți dintre noi am întâmpina o dificultate în a citi o anumită carte. Ca urmare, o copertă frumoasă, atrage mulți cititori.
  • Pe de altă parte, raportându-mă la subiectul acestei cărți, pot să amintesc cu precădere că m-a captat încă din primele pagini. De ce ? La această întrebare va fi ușor de răspuns, însă mult de scris, deoarece există multe puncte forte care m-au determinat să îmi doresc să lecturez cartea, cu sufletul la gură.
  • Un prim aspect ar putea fi reprezentat de faptul că întreaga relatare a autoarei se bazează pe magie albă, respectiv magie neagră. Pentru a ne familiariza cu aceste două aspecte, doresc să susțin că în aceea ce privește magia albă, aceasta merge pe considerentul că binele este mereu soluția, odată dispunând de aceasta, tu fiind cel care trebuie să se raporteze doar la fapte făcute prin intermediul binelui. Însă, suntem conștienți de faptul că orice bine are și un opus, și anume răul sau, făcând referire la ceea ce am amintit mai sus, opusul magiei albe,  magia neagră. Dacă ar fi să interpretăm puțin, în prim-plan, putem să concluzionăm faptul că , această nuanță de negru, ne duce cu gândul la moarte, sau cel puțin, pe mine mă duce. Așadar, ca să reluăm, magia neagră se află în strânsă legătură cu forțele celui rău, însă, totodată, este un aliat pentru blesteme, respectiv tot ceea ce ține de răutate. Dar dacă răul nu este așa de rău precum pare?
  • Această povestire, din punctul meu de vedere, este împărțită în două planuri, sau poate chiar trei. Primul plan îi surprinde pe cei pământeni, în categoria aceasta încadrându-se și Jocelyn, într-un plan secund îi avem pe cei răi, și anume cei din Iad, surprinși într-un cadru ce aparține lumii de jos. De asemenea, cel de-al treilea plan, poate fi considerat planul cosmic, care este reprezentat de lumea celor de sus, adică Raiul. Întrebarea adresată de către protagonistă este următoarea: există Rai și Iad? Există bine sau rău?
  • Considerată de prietenii ei ca fiind o persoană nebună, datorită viselor  pe care le avem din ce în ce mai des , Jocelyn este o fire puternică și sensibilă în același timp. Ea nu a dispus niciodată de căldura de care ar fi avut nevoie în cele mai grele momente, n-a avut parte de o familie care să o încurajeze atunci când nimeni n-o făcea, ea era orfană. Era mereu animată de gânduri ce o făceau să se întrebe cum ar fi fost dacă...? Recunosc, dintre toate personajele care apar pe parcursul acestei cărți, ea este cea care mi-a atras atenția cel mai mult. M-a impresionat faptul că, deși îi era greu, mereu avea puterea de a trece peste ceea ce o deranja, nu se lăsa condusă de absolut nimeni, și încăpățânarea ei, o consider ca fiind o calitate în momentul de față.  Aceasta ar putea fi un model pentru persoanele din viața reală, deoarece are exact ceea ce îi trebuie: ambiție, seriozitate, gingășie, fragilitate, căldură sufletească și, cel mai important aspect, este puternică. Cu timpul ajunge să descopere de la prietenul său și, totodată, colegul ei de cameră, că ea nu este ceea ce credea ea că este. Aceasta se datorează faptul că într-o anumită zi, la ora de biologie fiind, deoarece era elevă proaspăt venită la un liceu, aceasta ajunge să readucă la viață un trandafir care era ofilit. În momentul acela, este surprinsă și nu îi vine să creadă ce îi văd ochii. Oare chiar este posibil așa ceva? Ce creatură o mai fi și aceasta? Oamenii dispun de astfel de puteri sau ea , pur și simplu, nu este un om? Dacă nu este om...atunci ce o fi?
  • Un alt aspect important ar putea face referire la cadrul fantastic surprins de-a lungul întregii povestiri. Acesta este atât unul cotidian, obișnuit în care își petrece viața zi de zi protagonista, însă , tot aici, este surprins și cadrul imaginar, sau mai bine zis, cel ireal, caracterizat  prin intermediul lumii de dincolo.
  • Această carte este prima pe care o citesc și care m-a făcut să nutresc o pasiune față de îngerii răi. Spun asta, deoarece aceștia sunt descriși cu ajutorul unor metafore care îi particularizează ca fiind creaturi căzute prin intermediul păcatului din Rai, însă ce m-a atras într-un mod deosebit a fost aspectul lor. Cu ochii negri plini de întuneric, angelici, totodată, aceștia au menirea de a te face să te pierzi în ochii lor. Sinceră să fiu, modul în care autoarea i-a surprins pe aceștia m-a făcut să-i îndrăgesc. Însă, când totul părea a fi bine și aveam impresia datorită contextului că răul poate să se transforme în bine, totul a luat o întorsătură neașteptată. Să ni fie răul ceea ce pare? Totul rămâne la latitudinea voastră să citiți și să descoperiți tainele magiei.
  • Voluminoasă, plină de suspans și cu o tentă de iubire la mijloc, această poveste te ține pe jar până la finele ei. Recunosc, voiam mai mult, deoarece această temă care se bazează pe magia albă și magia neagră, m-a atras într-un mod deosebit și m-a făcut curioasă. Am fost la fel de dornică să aflu mai multe cu timpul, la fel cum și eroina noastră Jocelyn a fost. Pot spune cu precădere faptul că m-am pus în tiparele ei și în pielea ei, astfel că, la un moment dat, aveam impresia că eu sunt cea care participă la acțiunea cărții.
  • Dacă ar fi să îmi exprim o părere despre celelalte personaje, aș putea spune că acestea își joacă rolul foarte bine. Totodată, toate sunt descrise ca având o înfățișare după care tânjește oricine, iar trăsăturile care le sunt atribuite te fac să le îndrăgești pe fiecare câte puțin. Nu pot să spun că a existat un personaj față de care să îmi manifest antipatia, iar acest factor, poate reprezenta motivul finalizării cărții într-un timp foarte scurt.
  • Această lectură o recomand tuturor vârstelor pentru că nu conține scene de erotism sau ceva care să creeze disconfort. Este o lectură plăcută care te ajută să evadezi din cotidian. Relaxantă și plină de magie, această carte te va introduce în acel univers feeric din cadrul căruia îți vei dori să nu te mai desprinzi.
  • Este plauzibil și faptul că mi-aș dori foarte mult să văd o ecranizare a acestei cărți. Cred că ar fi excepțional să se construiască un film care să țină cont  cât de cât de aspectele prezentate în carte. Aștept cu nerăbdare să apară și partea a doua, deoarece finalul cărții m-a lăsat în suspans și îmi doresc să aflu ce se va întâmpla cu protagonista noastră. Va alege oare să rămână de partea răului sau va încerca din răsputeri să scape de cei răi pentru a-i ajuta pe care din categoria îngerilor buni?
Acestei cărți i-aș acorda 5 steluțe din 5 : ★★★★★
Cartea o puteți achiziționa de aici .
Dacă doriți să aruncați o privire printre cărțile editurii LIBRIS EDITORIAL, tot ce trebuie să faceți este să dați un click aici sau aici . Din punctul meu de vedere, prețurile sunt accesibile.